Podatkowa Strategia Zabezpieczenia Majątku Firmowego i Prywatnego Wrocław

Każda osoba prawna i fizyczna prowadząca swój biznes jest obciążona ryzykiem za błędne decyzje, nieprawidłowości w funkcjonowaniu czy nierzetelności kontrahentów.

Wraz ze wzrostem kompetencji organów podatkowych wzrasta prawdopodobieństwo wystąpienia wskazanego ryzyka. W tej sytuacji zagrożony jest majątek firmowy i majątek prywatny, który wcale może nie być wykorzystywany do prowadzenia Twojego biznesu. Kancelaria RITE oferuje opracowanie podatkowej strategii zabezpieczenia majątku firmowego i prywatnego osób prawnych i fizycznych.

Co daje podatkowa strategia zabezpieczenia majątku firmowego Wrocław?

Działania Kancelarii RITE pozwalają na weryfikację zagrożeń ciążących na Twojej firmie, Zarządzie, Wspólnikach oraz Członkach organów nadzorczych. Zabezpieczenie majątku to najistotniejszy element zarządzania majątkiem. Eksperci Kancelarii RITE wskażą Ci skuteczne sposoby ochrony majątku. Proponowane rozwiązania zminimalizują lub wyeliminują ryzyko utraty Twojego majątku.
Kancelaria RITE w ramach usługi: podatkowa strategia zabezpieczenia majątku firmowego Wrocław oferuje:

  • analizę sytuacji,
  • ustalenie podatkowej strategii zabezpieczenia majątku firmowego,
  • ustalenie podatkowej strategii zabezpieczenia majątku prywatnego.
Zobacz więcej!

Jak wygląda podatkowa strategia zabezpieczenia majątku prywatnego Wrocław?

Każda forma prowadzenia biznesu wiąże się z wadami. Objawiają się one w zakresie odpowiedzialności za zobowiązania przedsiębiorstwa, szczególnie podatkowych.
W przypadku spółek dotyczy to zarówno wspólników jak i kadry zarządzającej (Zarządu oraz organów nadzoru). Eksperci Kancelarii RITE wskażą możliwości ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności za zobowiązania Twojej firmy.
W ramach usługi: podatkowa strategia zabezpieczenia majątku prywatnego Wrocław, Specjaliści Kancelarii RITE pomogą dobrać Ci najbardziej właściwą formę prawną prowadzenia biznesu! Jest to podstawowy krok do zabezpieczenia Twojego majątku przed zobowiązaniami firmowymi! Nasz zespół przeprowadzi Cię też przez proces reorganizacji.
Zachęcamy do sprawdzenia pozostałych usług, jakie świadczy nasza kancelaria adwokacka Wrocław. To między innymi:


długa strzałka

Konkretna wiedza z zakresu prawa jest jedną z ważniejszych podstaw prowadzenia biznesu. Poszerz swoje horyzonty, dzięki artykułom przygotowanym przez naszą grupę ekspertów.

PRZEJDŹ DO BLOGA
Zdjęcie artykułu
Prawo cywilne

Czas czytania: 15M

09.07.2025

Odszkodowanie od dewelopera za opóźnienie w wydaniu lokalu

Opóźnienia w oddaniu inwestycji deweloperskich to problem coraz częściej dotykający kupujących swoje wymarzone mieszkania. Zakupy na rynku pierwotnym wiążą się z coraz dłuższym oczekiwaniem na zakończenie procesu inwestycyjnego. Marząc o nowym mieszkaniu nowi nabywcy z niecierpliwością oczekują określonej w umowie daty zakończenia inwestycji i przekazania mieszkania. Finalizacja budowy i przekazanie lokalu to przecież moment, który pozwala na przeprowadzkę, rezygnację z najmu i stopniowe rozpoczęcie kolejnych etapów życia – remon­tów, adaptacji, organizacji przestrzeni. Nieraz zdarza się jednak, że deweloper przekracza termin określony w umowie. Wtedy nowi nabywcy muszą zmierzyć się z nowym, rzeczywistym problemem, który często owocuje dodatkowymi kosztami związanymi, na przykład, z przedłużonym okresem wynajmu mieszkania, brakiem możliwości rozpoczęcia remontu pomimo zawarcia umów przedwstępnych z wykonawcami, brakiem możliwości wynajmu zakupionego w ramach inwestycji mieszkania. W obliczu takich sytuacji warto znać swoje uprawnienia i wiedzieć, że, nieprawidłowości w działaniu dewelopera mogą powodować jego odpowiedzialność na gruncie cywilnoprawnym, w tym skutkować powstaniem roszczeń o odszkodowanie. Deweloper, jako strona umowy deweloperskiej może odpowiadać przed nabywcą na podstawie różnych podstaw prawnych. Po pierwsze wskazać należy, że w przypadku zwłoki, a więc nie oddania mieszkania w terminie określonym w umowie mogą zaistnieć podstawy do przyjęcia odpowiedzialności odszkodowawczej Dewelopera. Należy przy tym zaznaczyć, że przyczyną powstania zwłoki nie mogą być okoliczności, za które nie odpowiada deweloper. Zwłoka rodzi obowiązek naprawienia szkody, która powstała w związku z nieoddaniem mieszkania w terminie określonym w umowie. Zasady odpowiedzialności określa art. 471 KC, a szkoda obejmować może zarówno poniesione rzeczywiste straty (np. koszt najmu, wyższe raty kredytu), jak i utracone korzyści (np. dochód z przewidzianego najmu).

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ
Zdjęcie artykułu
Prawo w biznesie

Czas czytania: 10M

27.06.2025

Odpowiedzialność członków zarządu spółki akcyjnej - klucz do bezpieczeństwa prawnego i finansowego

Spółka akcyjna to jedna z najbardziej prestiżowych i złożonych form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to osoba prawna, co oznacza, że posiada własny majątek i samodzielnie zaciąga zobowiązania, a jej kapitał zakładowy jest podzielony na akcje. Charakterystyczną cechą spółki akcyjnej jest możliwość pozyskiwania kapitału od szerokiego grona inwestorów, często poprzez giełdę papierów wartościowych, co wiąże się z większą transparentnością i rygorystycznymi wymogami regulacyjnymi. Na czele każdej spółki akcyjnej stoi zarząd, którego członkowie są powoływani do prowadzenia spraw spółki i jej reprezentacji. To właśnie oni, jako kluczowi decydenci, ponoszą ciężar codziennych operacji i strategicznych decyzji. Obowiązki członków zarządu są szerokie i obejmują m.in.: - Prowadzenie spraw spółki: zarządzanie bieżącą działalnością, podejmowanie decyzji operacyjnych i strategicznych. - Reprezentowanie spółki: występowanie w imieniu spółki w kontaktach z kontrahentami, instytucjami finansowymi, organami państwowymi. - Nadzór nad finansami: dbanie o płynność finansową, terminowe regulowanie zobowiązań, sporządzanie sprawozdań finansowych. - Zapewnienie zgodności z prawem (compliance): przestrzeganie przepisów Kodeksu spółek handlowych, prawa podatkowego, prawa pracy i innych regulacji. - Ochrona interesów spółki i akcjonariuszy: działanie w dobrej wierze i z należytą starannością, dbanie o rozwój i wartość spółki. W dynamicznym świecie biznesu, gdzie zmiany regulacyjne i rynkowe są na porządku dziennym, zrozumienie zakresu odpowiedzialności członków zarządu spółki akcyjnej jest absolutnie kluczowe dla każdego menedżera. Zaniedbania lub błędy w zarządzaniu spółką akcyjną mogą spowodować odpowiedzialność majątkową członka zarządu. Szczególnie istotne dla członka zarządu spółki akcyjnej jest niewypłacalność spółki lub zaległości podatkowe. Artykuł kompleksowo przedstawia zagadnienia związane z odpowiedzialnością majątkową członków zarządu spółki akcyjnej. Artykuł bazuje na sprawdzonych przepisach prawa i aktualnym orzecznictwie sądów. Eksperci z Kancelarii Adwokackiej RITE LEGAL wskażą Ci jak chronić majątek osobisty członka zarządu.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

MAKE AN APPOINTMENT FOR CONSULTATION

strzałka w prawostrzałka w lewo
  • Appointment for online consultation

    DATE

    Umów telefonicznie:
    +48 729 928 898

  • Appointment for online consultation

    DATE

    Umów telefonicznie:
    +48 729 928 898

  • Appointment for online consultation

    DATE

    Umów telefonicznie:
    +48 729 928 898

To achieve success you have to see to the smallest details. We believe that the complex services offered by your company with the help and guidance of our team of dedicated legal practitioners will allow you to focus on the most important aspects of your operations.

RITE is a law firm dedicated to our client’s success. Sign up for a paid consultation and pick a date.

CALL

+48 729 928 898


WRITE

kancelaria@rite.pl


WE WORK

Monday through Friday from 9:00 to 18:00

LAW OFFICES

ul. Lelewela 21/6,
53-505 Wrocław